Pilates

Jeden z prvých fitnes programov na svete vyvinul Nemec  Joseph Pilates. Stalo sa tak na začiatku 20. storočia a dnes patrí cvičenie, ktoré zostavil, k najpopulárnejším cestám, ako si udržať telo a dušu v dobrej kondícii. „Tajomstvom rovnováhy tela a duše je vedomá kontrola všetkých svalových pohybov." (J.Pilates)

Pilates je cvičenie pre všetky vekové skupiny. Pomáha dosiahnuť optimálnu telesnú kondíciu, posilňuje ochabnuté svaly a zároveň naťahuje skrátené svaly. Prostredníctvom tejto metódy si precvičíte celé svoje telo a všetky svaly bez zbytočného zaťažovania kĺbov. Budete si viac uvedomovať svoje telo a viac vnímať jeho potreby a aj to, čo telu nerobí dobre. Cvičenie Pilatesovej metódy telo posilní, natiahne a narovná. Dokonca ľudia akoby o pár milimetrov „podrastú". Dôležitou súčasťou tohto cvičenia je správne držanie tela a správne dýchanie. Pilates najúčinnejšie spevní najmä brucho chrbát, čím sa vytvorí dobrý základ pre správne držanie tela. Zmiznú bolesti chrbtice a zvýši sa vaša pozornosť k správnemu držaniu tela aj v bežnom živote .Pilates sa zameriava na súlad chrbtice a panvovej oblasti, na dýchanie, ktoré uvoľňuje stres a dostatočné zásobovanie svalov kyslíkom.

Na hodine sa naučíte zostavu cvičení, ktoré postupne precvičia celé telo a potom budete môcť cvičiť aj sami doma. Samozrejme je motivujúcejšie cvičiť v skupine, s jemnou kontrolou lektorky. Výsledky s Pilatesom prichádzajú veľmi rýchlo - už po pár lekciách si uvedomíte, že vaše telo vyzerá vyrysovanejšie a pevnejšie. Po každej lekcii si uvedomíte, ako narastá sila vo vašich svaloch, aj v takých, o ktorých ste doteraz ani netušili, že ich máte. Pilatesove cvičenie je vhodné aj pre ľudí, ktorí prekonali nejaký úraz, v dôsledku ktorého nemôžu cvičiť iné štýly (napríklad niečo, pri čom sa skáče alebo sa zaťažujú kĺby).
 

Lekcia Pilates u nás trvá 60 minút.  

Čo budete potrebovať na hodinu Pilatesu ?

Oblečenie: pohodlné a elastické športové oblečenie. Môžete byť naboso i v teniskách. Doneste si so sebou uterák.